Ani plat 45 tisíc kvalitní učitele nepřiláká
Kvůli podhodnocení a přetížení z českého školství často odcházejí kvalitní lidé. Jak do škol u nás přitáhnout kompetentní učitele a udržet si je, diskutují na záznamu hosté HN. Zdroj: HN, Aktuálně.cz
Kvůli podhodnocení a přetížení z českého školství často odcházejí kvalitní lidé. Jak do škol u nás přitáhnout kompetentní učitele a udržet si je, diskutují na záznamu hosté HN. Zdroj: HN, Aktuálně.cz
Aktuálně je v Česku celkem 517 společností, které provozují soukromé školky či základní školy. Přestože se jejich počet za uplynulých devět let zvýšil o 175 procent, nová zařízení vznikají méně a méně. Rekordním byl rok 2015, kdy vzniklo 63 nových subjektů, do poloviny letošního roku vznikla jediná nová soukromá škola. Provozování soukromých škol a školek tak …
Jak ukázal průzkum MŠMT, téměř čtvrtina pedagogů nevystudovala učitelské obory a zhruba pět procent jich je bez pedagogického vzdělání. Skoro sedm procent učitelů (asi 9000) nesplňuje zákonem dané podmínky kvalifikace. Situace se však liší na jednotlivých úrovních škol. Absolventi učitelských oborů pracují nejčastěji v mateřských a základních školách, kde je jich více než 85 procent. Na …
Devět tisíc učitelů je bez kvalifikace Pokračovat ve čtení »
Prahu si pro oslavy vybraly české waldorfské školy, a tak se zde v uplynulých dnech slavilo 100 let od založení té úplně první, což se stalo 7. září 1919 v německém Stuttgartu. V rámci oslav se na takzvaném WaldorFestu uskutečnilo několik přednášek a besed, ale i divadelních a hudebních představení. Waldorfská pedagogika se inspiruje myšlenkami filozofa Rudolfa Steinera …
Praha hostila oslavy 100 let waldorfské pedagogiky Pokračovat ve čtení »
Otázka leadershipu ve vedení organizací by mohla aspirovat na jedno z největších témat 20. a 21. století. V posledních letech tento pojem stále častěji rezonuje v úvahách o roli ředitele v českém školství. Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) pilotuje v rámci projektu Strategické řízení a plánování ve školách a v územích (SRP) systém podpory pedagogického leadershipu v několika desítkách tuzemských škol. …
Projekt SRP podporuje rozvoj pedagogických lídrů Pokračovat ve čtení »
Růst platů jen o 10 procent místo slíbených 15, novela zákona schvalující výuku lidí bez pedagogického vzdělání, neuskutečněná odborná revize inkluzivního vzdělávání, zvýšení míry přímé pedagogické činnosti zástupcům ředitele. Všechny tyto výše uvedené kroky by vedly ke snížení kvality vzdělávání. Proto vedení spolku Pedagogická komora začalo připravovat vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách. Pedagogická komora nejprve …
Pedagogická komora připravuje vyhlášení stávkové pohotovosti ve školách Pokračovat ve čtení »
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na začátku roku 2019 zjišťovalo stav učitelů v regionálním školství, konkrétně pak ve všech mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách. Získalo tak informace potřebné pro nastavení vhodných opatření a efektivní řízení vzdělávací soustavy. Šetření přineslo zajímavé výsledky. Průměrný věk učitelů v regionálním školství, kde jich pracuje téměř 150,6 tisíc (odpovídá 135,3 tisícům úvazků), …
Na Západočeské univerzitě (ZČU) v Plzni mají studenti učitelství k dispozici trenažér ve virtuální realitě. Ten jim umožní simulovat situace, ke kterým dochází při výuce ve škole. Trenažér vznikl díky spolupráci odborníků z Fakulty strojní ZČU a didaktiků z tamní pedagogické fakulty. V ČR se jedná jedinečný projekt, který má studenty učitelství připravit na reálné učení a posílit praktickou část studia. Ve …
Studentům pedagogiky z Plzně pomáhá virtuální třída Pokračovat ve čtení »
Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) hledá mateřské, základní, střední a základní umělecké školy, ve kterých bude ve školním roce 2019/2020 působit začínající učitel, tedy učitel do dvou let praxe. Díky spolupráci s projektem SYPO se bude škola moct připravit na příchod nového učitele do školy a efektivně ho podporovat při nelehkém začátku. …
SYPO hledá pro spolupráci školy se začínajícími učiteli Pokračovat ve čtení »
Jak v dětech vzbudit zájem o fyziku a další technické a přírodovědné obory? Tomu se v novém vzdělávacím centru na pražském Ortenově náměstí učí učitelé základních i mateřských škol, kteří si tak osvojují zábavné a hravé metody. Vyzkouší si, že pokusů není třeba se bát a získají tak potřebnou jistotu pro jejich využití v praxi. Jde …
Zábavná fyzika pro učitele ZŠ a mateřinek Pokračovat ve čtení »