U poroty ceny EDUína 2019 bodovaly projekty propojující generace i odlišné kultury

Již posedmé se udělovaly ceny EDUína oceňující projekty, které přinášejí inovace do formálního i neformálního vzdělávání. Deset finalistů mělo v průběhu slavnostního večera 30. ledna přesně 5 minut na to, aby prostřednictvím živých prezentací přesvědčili odbornou porotu, proč právě jejich projekt by měl získat letošní ocenění. U porotců zabodovaly projekty zaměřující se na mediální výchovu, orientaci v současném světě a propojování generací. Oceněni byli také novináři systematicky informující o problematice vzdělávání.

Porota, která je každoročně složená z osobností zastupujících široké spektrum oblastí, které vzdělávání zahrnují, poté po společné poradě vybrala letošního vítěze. Porotu nejvíce zaujal projekt Největší přání vzdělávacího programu Varianty, Člověk v tísni, díky kterému se děti seznamují s širšími souvislostmi světa, ve kterém žijí. Veronika Endrštová, koordinátorka projektu, Člověk v tísni, říká: “Příběh putujícího koníka světem pomáhá pedagogům zprostředkovat dětem složitá témata globálního vzdělávání velmi přívětivou formou. Z hodnocení pedagogů vyplývá, že děti jsou pro příběh zaujaté a díky empaticky zaměřeným lekcím dokáží porozumět tomu, proč je důležité vzájemné porozumění mezi odlišnými kulturami, které formují dnešní globalizovaný svět.”

Na druhém místě se umístil mezigenerační program Přečti, organizace Mezi námi, třetí místo si odnesl Michal Kaderka, za svůj informační web Svět médií. Svůj hlas mohla finálovým projektům poslat také veřejnost během online hlasování, které probíhalo od 10. prosince do 22. ledna. Nejvíce hlasů získal projekt Dobrý začátek organizace Schola Empirica. Na závěr večera byl za dlouhodobý přínos vzdělávání do Auly slávy uveden někdejší oddílový vedoucí a dlouholetý ředitel střediska volného času Lužánky v Brně Ing. Milan Appel.

Zdroj: Tisková zpráva EDUin

Napsat komentář