Ředitelé škol jsou zavaleni papírováním, tři čtvrtiny času věnují provoznímu řízení

Administrativa přibývá s každým dalším nařízením – ať už se jedná o inkluzivní vzdělávání dětí s různými potřebami, povinnost vytvářet ve škole vzdělávací plány či o žádání peněz z evropských dotací. „Ředitel běžně musí zastávat pozici opraváře, ekonoma, sekretáře, stavbyvedoucího, diplomata, manažera i právníka. To by ale neměl dělat. Má být pedagogickým lídrem a vést školu. Jenže na to dnes není čas,“ popisuje ředitel ZŠ Martin Lukeš pro Hospodářské noviny. Podle něj od doby, kdy školu začal řídit, papírování neustále narůstá.

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů